Vrijdag 4 augustus 2023

4 augustus 2023 - Tallinn, Estland

Vrijdag 4 augustus 2023,

Vanmorgen ging de wekker om 6.45 uur. Indy slaapt gelukkig elke nacht tot nu toe goed. Ik heb vannacht gelukkig ook redelijk goed geslapen. Eerst even goed wakker worden. Ik duik snel de douche even in en Indy gaat even achter haar telefoon. Om 7.15 uur heb ik haar eerst maar even vriendelijk verzocht om uit bed te komen en op te frissen. 7.30 uur op weg naar het ontbijt. Vandaag lagen er kleine pannenkoekjes!! Ook het geroosterde brood wat Indy gister heeft ontdekt is erg lekker. Uiteraard gaan er een paar plakjes komkommer op het bord erbij, dat is tenslotte groente. Volgens Heike maar voor 3% en de rest is water. Toch is het groente vindt Indy. Verder een appelsapje en melk voor Indy en koffie en melk voor mij. Uit zichzelf had Indy al een beker melk gepakt, want ja die belofte moest ze nakomen 😊.

Iedereen aan tafel zat haar verwachtingsvol aan te kijken wanneer ze de stap zou maken om de melk op te drinken. Tja dat doet ze natuurlijk niet als iedereen kijkt. Op een afgeleid moment, waarop iedereen net even met iets anders bezig was, was ook de beker melk van Indy ineens leeg! Waar was die melk nu gebleven? Niemand had het gezien…

20230804_073914

Heeft ze het dan toch netjes opgedronken? Het smaakte in elk geval vies als we Indy moesten geloven. Dus toch wel geprobeerd!

Na het ontbijt even een half uurtje naar de kamer om voor de bereiden op ronde 5. Yulia heeft samen met Indy nog even mogelijkheden doorgenomen en partijen bekeken van Indy haar tegenstandster Natalija Paskova een Lets meisje. Daarna water en wat te eten ingepakt en op naar de teammeeting. Elke ochtend wordt er door de coaches kort de dag ervoor besproken. TeamNL staat nu op +6 qua puntenaantal. Stand is nu na dag 4; 101 punten!

20230804_085106

Dan op naar de speeltafel. Vandaag speelt Indy op tafel 6. Ook vandaag heeft Indy een presentje gekregen van haar tegenstandster, erg attent! Nog even een foto, een coach peptalk en nu afwachten…

20230804_12312820230804_190658

Tussenstand na 3 uur spelen is volgens coach Alex twijfel. Indy haar tegenstander speelt goed en Indy ook, maar ze heeft een moeilijke stand op het dambord. Indy doet in elk geval haar best om goed na te denken over haar volgende zetten. Tijdens het wachten kreeg ik van Heike een kadootje. Een reinigingsspiraal voor de verstopte afvoer. Denk maar niet dat ik dat zelf ga doen 😊. Tip aan Heike om deze af te geven bij de receptie, misschien kunnen ze die gebruiken om de afvoer te ontstoppen? Ik leg wel handdoeken neer, hoef niet zelf te wassen en we krijgen elke dag netjes weer schone handdoeken!

Na 4 uur spelen komt Indy teleurgesteld naar buiten. Helaas toch verloren. Tijdens de nabespreking bleek dat als Indy 2 schijven niet had geofferd ze nog remise had kunnen spelen. Indy had een plan bedacht, vandaar het offer en dacht uit te kunnen lopen. Helaas net verkeerd gerekend en dus verloren.

Vlak nadat Indy klaar was met deze partij was de loting voor ronde 6 bekend. Indy trof Dummy, dus helaas geen partij spelen op het dambord. Hier baalde ze ook van en de opgelopen emoties/teleurstellingen en spanningen kwamen er even uit. Even ontladen is goed. Indy heeft dus nu een vrije middag en ontspanning is na zoveel dagen van concentreren erg belangrijk. Vanmiddag sluiten we aan bij de 2 welpenmeisjes Gwen Scholten en Viviënne Meijer en hun ouders om te gaan bowlen in het centrum van Tallinn. De welpenmeisjes hadden vandaag als enigen geen dubbele ronde dammen.

20230804_15400020230804_16010620230804_16013520230804_16025620230804_160247IMG-20230804-WA002720230804_16491520230804_16495120230804_16585620230804_17041720230804_170537

Om 15.00 uur vertrokken we vanaf het hotel om met de bus naar het centrum te rijden. Nog een klein stukje lopen vanaf de bushalte en we zijn er. Onderweg zie je een heel verschillende stijl in bouw, oud en modern. Ook uit het niets tussen de winkels en restaurants door een reusachtige schoorsteen. Wel indrukwekkend. Ook zie je door heel Tallinn elektrische steppen en fietsen staan. Deze kan je met een soort OV-pas activeren en laten staan op punt van bestemming. Inmiddels zijn we aangekomen bij het bowlingcentrum. Met een uurtje bowlen zijn we er even uit en ligt de focus even op iets anders. Indy bleek net niet in staat de winst binnen te slepen. De vader van Gwen, Marco was op het laatst net iets te goed met gooien. Ik bleek een ster in goot gooien en gooide op 1 beurt na elke beurt 1x in de goot! Ik was overduidelijk degene met de minste punten geworden. Hier baalde ik natuurlijk weer van, toch maar wat vaker oefenen met bowlen. Bij de 2de ronde hadden we bijna allemaal 2x nog een beurt kunnen gooien. Overduidelijk begon ik beter als in de 1ste ronde, maar dat mocht niet meer baten. De tijd was voorbij. Indy had in elk geval een leuke middag gehad en haar hoofd even op iets anders kunnen zetten. Hoewel wij als ouders vonden dat de goot-hekjes volgende keer niet meer bij Indy omhoog mogen, alleen bij degene met de minste punten, bij mij dus 😊.

We waren rond 18.00 uur terug bij het hotel. Eerst maar even kijken wie er verder al klaar waren, dus op naar het Holland House. Daarna een hapje eten, douchen en een vrije avond.

De loting voor morgen is bekend. Indy speelt dan tegen Elisabeth Valdmann. Indy staat nu 12de in de lijst en Elisabeth 10de. Er kan nog van alles gebeuren met nog 3 rondes te gaan.

Tot morgen.

20230804_182509