Zaterdag 5 augustus 2023

5 augustus 2023 - Tallinn, Estland

Zaterdag 5 augustus 2023,

Vandaag staat ronde 7 op het programma. Indy was weer opgeladen na gisteren en had weer zin om te dammen. Haar opening heeft ze goed voorbereid en nog even aan wat teamgenoten laten zien. Hopelijk lukt het Indy om haar plan in de praktijk te brengen.

20230804_212850

Terwijl we wachten in het Holland House tot iedereen er is, kan ze nog op haar telefoon. Stiekem kijkt coach Heike achter Indy vandaan mee wat ze niet in de gaten had. Wat kijkt Indy allemaal op TikTok?

20230805_083322

Dan de coachbespreking. TeamNl staat op 142 punten. Nog even wat kleine dingen doorgesproken en dan de teamyell: Elke zet controle!

20230805_084317

Wel 3x vandaag. Nog even een foto vanuit de speelzaal en dan ga ik weg. Nu is het maar weer afwachten.

Ondertussen waren Alla, Mariëlle en ik aan het zoeken op Google Maps of er een geschikte plek was om buiten te ontspannen of activiteiten aan te bieden voor de jeugd voor de middag. Alla, de moeder van Alexei) en ik waren een rondje gaan wandelen om te zien of de plekken die wij dachten te zien te doen waren. Het voetbalveld in de buurt was privéterrein, de speeltuin die wij dachten te zien is afgesloten en staat op een bouwterrein. Even langs de supermarkt en op de terugweg zagen we een speeltoestel tussen de flats door. Hier gaan kijken en lijkt erop dat de jeugd hier ook even heen kan om te ontspannen, spelen en even weg te zijn van het hotel. We zullen zien of ze hier vanmiddag gebruik van willen maken.

De spelers druppelen langzaam aan terug de speelzaal uit. Spannend hoor! Net nu ik dit schrijf komt ze naar buiten, verloren?, gewonnen?, ik kan het niet goed zien aan Indy haar gezicht. Het is remise geworden! Weer een punt erbij. Indy stond helemaal te trillen van de spanning… eerst maar even bijkomen en dan analyseren met Alex. Indy speelde haar partij heel goed. Ze stond er sterk voor en probeerde naar dam toe te spelen, maar had beter de andere kant op kunnen spelen om de schijven van Elisabeth vast te zetten. Dan zou ze gewonnen hebben. Helaas had Indy dit op dat moment niet in de gaten. Na de analyse vindt ze het uiteraard jammer dat ze niet heeft gewonnen, maar Indy heeft alsnog een mooie partij neergezet.

20230805_125437

Ze leert elke dag bij en krijgt steeds meer spelinzicht door de analyses van haar partijen en die van de anderen. Indy staat na ronde 7 nog steeds op plek 12, nog 2 rondes te gaan.

Screenshot_20230805_140543_Samsung InternetScreenshot_20230805_140528_Samsung Internet

Ronde 8 is inmiddels bekend. Indy speelt tegen Aurelia Schalley, een Belgisch meisje. Hier heeft ze eerder tegen gespeeld bij het Droomdamsterstoernooi. Dit werd remise met sneldammen.

Vanmiddag hebben de kinderen een vrije middag en tijd om te ontspannen of om even langs de supermarkt te gaan om water te kopen om de voorraad aan te vullen.

Indy heeft eerst een paar uurtjes relaxed op bed. Daarna een potje kaarten gespeeld buiten in de tuin. Met Gwen, Viviënne en ouders zijn we naar de supermarkt gegaan om een ijsje te kopen. Gelijk maar water meegenomen op de terugweg.

Er was een andere groep naar het voetbalveld in de buurt gegaan en hebben daar een potje kunnen voetballen om lekker te ontspannen. Het was tenslotte na dagen regenbuien te hebben gehad mooi weer om lekker buiten te kunnen zijn.

Helaas zat ik er met mijn energie vandaag erg doorheen. Afgelopen nacht ook weer zowat niet geslapen en dat gaat zijn tol eisen. Vanavond even met Alex kunnen praten, daarna een hapje gegeten. Indy heeft ondertussen met de groep weerwolven gespeeld en is aan het voorbereiden voor morgen. Gelukkig slaapt Indy wel goed, ik hopelijk vannacht ook.

Tot morgen.