Maandag 7 augustus 2023

7 augustus 2023 - Tallinn, Estland

Maandag 7 augustus 2023,

Vanmorgen 6.45 uur de wekker. Gelukkig heb ik een uurtje of 5 kunnen slapen vannacht. Rond 5.00 uur is het al vrij licht in de kamer, ook al heb ik wat afgeplakt. Slapen lukt hierna niet meer. Indy werd wakker van de wekker en heeft goed geslapen. Hierna allebei eerst lekker onder de douche geweest, dan op naar het ontbijt.

De score van TeamNL was ook gister weer een plusscore! Als het goed geteld is door de coaches staan TeamNL nu op 188 punten in totaal. Straks voert Indy de laatste strijd voor dit toernooi! Nog even alles geven voor om de laatste punten binnen te kunnen halen. Indy is toch wel zenuwachtig, ze wilt graag winnen om op 10 punten uit te komen. Ze speelt ronde 9 tegen Maris Parksepp, ook weer een meisje uit Estland.

20230807_08355120230807_085157

Wij gaan met 3 moeders even naar de supermarkt. Ik heb nog een kan extra water gekocht, want het wordt hier vandaag 33 graden. Goed drinken dus! Ook ben ik sinds gister erg verkouden geworden. De zakdoekjes vliegen er doorheen en haal dus nog wat bij. We zijn binnen het uur terug en gelijk maar naar het Holland House.

De coaches lopen om de beurt de zalen binnen en als Heike terug komt vraag ik of er nieuws is vanuit de zaal. Heike kan vertellen dat Indy nu al 3 schijven voor staat. Ze heeft wel meerdere keren geteld. We zijn voor de duidelijkheid pas een uur en een kwartier onderweg. Ook wat leuke geconcentreerde foto’s van Indy van het noteren van de zetten.

IMG-20230807-WA0009IMG-20230807-WA0007IMG-20230807-WA000620230807_103537

Wij overleggen tussendoor even hoe we de kinderen morgen zoveel mogelijk kunnen oppeppen tussen de rondes door. Groente, fruit, zoutjes en gezonde koekjes. Extra water, cola? Waarschijnlijk vanavond maar naar de supermarkt met de ouders.

Een kwartiertje later komt Indy de zaal uitgelopen met een hele grote lach op haar gezicht. Ze heeft gewonnen en hoe! Een mooie hielslag uit kunnen halen in haar partij. Eerst even nagekeken met Heike, Alex was nog beneden. Ook dit zetje dient ze weer in op een formulier. 3 x is scheepsrecht. Nu maar afwachten of ze er een prijs uit kan slepen.

Indy heeft in elk geval de rest van de dag om goed uit te kunnen rusten. De temperatuur hier in Estland is vandaag opgelopen naar de 32 graden! Echt heel warm. Veel drinken en rustig blijven.

Na de laatste rondes zagen we verslagen blikken, verdrietige gezichten, maar ook veel blije koppies naar buiten komen. De uitslag zet ik onderaan van het reguliere toernooi. Indy heeft zich in elk geval met deze winstpartij op plek 10 weten te plaatsen met in totaal 10 punten! Top 10 behaald, knap gedaan Indy!

Na de lunch hebben we met Siebe een paar potjes kaarten gespeeld. Buiten begonnen in de schaduw, maar al snel zaten we weer binnen. Het was te warm. Rond 15.30 uur zijn we een waterijsje gaan halen bij de supermarkt. Voordat we terug waren bij het hotel hadden we alle drie geen ijsje meer over.

Ondertussen was er nog een speler van TeamNL gearriveerd, Marjory. Zij speelt morgen en overmorgen mee.

Einde van de middag hadden de we allemaal nog een teammeeting en tevens voorbereiding voor het Rapid en Blitz toernooi morgen en overmorgen. Er volgde eerst een berekening van het behaalde puntenaantal van vandaag: +6, dus 26 punten met de teamscore erbij. We begrepen dat Nederland hoog scoort en dat we misschien wel in de prijzen vallen met de teamscore, maar dat horen we woensdag pas! Wel zijn er nu in totaal al 8 podiumplekken gehaald. 7 door de jeugdleden en 1 door een ouder.

Hierna kregen de ouders een belangrijke taak toegewezen. Morgen met man en macht het Holland House bewaken voor ons team! Er komen in meerdere categorieën soms het dubbele of de helft extra aan kinderen bij die mee gaan spelen. Het Rapid en Blitz toernooi zijn open inschrijvingen geweest, dus het wordt heel erg druk, rommelig en chaotisch volgens de coaches. Be prepared…

Als ouders hebben we voor de coaches een cadeau geregeld. Deze hebben we vanmiddag mogen overhandigen. We hebben een cadeau gekocht waarvan we als ouders wilden dat dit nog lang door de coaches gebruikt kan worden bij de toernooien, maar ook de laatste 2 dagen. Dit is de reden waarom we het cadeau vandaag wilde geven en niet pas aan het einde. We hebben een nieuwe telefoontas gekocht van Estland die groot en sterk genoeg is voor alle mobiele telefoons en die dicht kan. Dit cadeau werd gewaardeerd! Superfijn.

20230807_072636

Nadat we het cadeau overhandigd hadden, moesten de spelers tegen elkaar alvast oefenen met de tijd. Mentaal moeten ze omschakelen van lang nadenken naar sneldammen. Dat vergt omschakelen, energie en concentratie. Ook de coaches speelden mee en een aantal dammende ouders. Indy heeft onder andere gespeeld tegen Gert Kortleven, de vader van Bart-Jan en Siebe. Dit hebben ze ruim een half uur gedaan, daarna moesten ze uitrusten.

20230807_18194720230807_18344220230807_18491020230807_18544420230807_185828

Nou ja, eerst avondeten. Indy heeft haar best gedaan om een bord spagetti op te scheppen met wortels en watermeloen. 2 grote soesjes als toetje.

Na het avondeten zijn we met 4 ouders en 10 grote kinderen (pupillen, aspiranten en junioren) naar de supermarkt geweest om water in te slaan en wat extra lekkers en gezonds voor de spelers tussendoor.  Hopelijk is het voldoende en anders halen we bij. Nu naar de kamers, douchen uitrusten en voorbereiden voor morgenochtend. Op naar het Rapid toernooi…

Alle uitslagen van vandaag! Staat waarschijnlijk door elkaar, maar kan het niet zo goed zien op de laptop met de kleine foto's.

Screenshot_20230807_150459_Samsung InternetScreenshot_20230807_150338_Samsung InternetScreenshot_20230807_150312_Samsung InternetScreenshot_20230807_150247_Samsung InternetScreenshot_20230807_150226_Samsung InternetScreenshot_20230807_150142_Samsung InternetScreenshot_20230807_150107_Samsung Internet Screenshot_20230807_150032_Samsung Internet

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl